Shimano Stradic to kołowrotek z rodziny Coresolid, który nie bez powodu stał się bestsellerem. Maksymalna moc i wysoka jakość wykonania, a przy tym nieprzeciętna kultura pracy to jego cechy rozpoznawcze. Przed wami nowy Stradic FM.
Nowy STRADIC FM to kołowrotek, który dysponyje najlepszymi elementami japońskich technologii, zarezerwowanych dotychczas wyłącznie dla najlepszych modeli kołowrotków Shimano. Ten kołowrotek oferuje szereg praktycznych rozwiązań, wspierających wędkarza w codziennym użytkowaniu, będąc równocześnie gwarancją najwyższej jakości wykonania.
Najnowsza odsłona tego legendarnego kołowrotka została wzbogacona o zaawansowaną technologię napędu InfinityXross. Większe zęby przekładni podnoszą dwukrotnie wytrzymałość, a ich zwiększona powierzchnia lepiej transmituje moc z korby. Gładka praca ptzy maksymalnej mocy kołowrotka to zasługa technologii napędu InfinityDrive. Jest to uzupełnienie technologi X-SHIP, a połączenie to gwarantuje lekkość zwijania i dużą moc użytkową, co okazuje się niezastąpione w trakcie holu naprawdę dużej ryby. Wszystkie te, dopracowane do perfekcji, elementy napędowe zostały zamknięte w aluminiowej, odkutej na zimno obudowie HAGANE, która gwarantuje większą wytrzymałość i sztywność, przekładając się tym samym na lepsze czucie pracy przynęty i samych brań. Uszczelniliśmy ją w labiryntowej technologii X-Protect, dzięki czemu Stradic FM dzielnie znosi deszcz, mocne zachlapanie, a nawet przypadkowe, chwilowe zanurzenie w wodzie. Stradic FL oferuje również szereg praktycznych rozwiązań, wspierających wędkarza w codziennym użytkowaniu. Wspomnieć należy w tym miejscu nową szpulę Long Stroke o podniesionym profilu, która umożliwia oddawanie dalszych i bardziej celnych rzutów. O idealne napięcie linki dba system ANTI-TWIST FIN, który jest szczególnie przydatny podczas łowienia na delikatne, cienkie żyłki i plecionki oraz lekkie przynęty. Idealny nawój to zasługai technologii Aero Wrap, która pozwala równo wypełnić przestrzeń pomiędzy rantami bez obawy o zakleszczanie się zwojów przy większych obciążeniach. Jednoczęściowy kabłąk i odkuwana na zimno jednoczęściowa korba sprawiają, że konstrukcja daje poczucie solidności wykonania podczas kręcenia i walki z rybą. W trakcie holu niezastąpiony okazuje się również zaawansowany hamulec DURACROSS DRAG, który dostarcza odpowiedniej mocy, by pewnie wciąć rybę i oferuje znakomitą pracę oraz wytrzymałość, dla lepszych wrażeń z holu.
Model ten dedykujemy w szczególności tym wędkarzom, którzy stawiają na maksymalną moc i wysoką jakość wykonania, a przy tym chcą cieszyć się najlepszą kulturą pracy kołowrotka. Dzięki opatentowanej technologii produkcji, Stradic FM poradzi sobie z dosłownie każdym wyzwaniem. Duży wybór modeli i wersji przełożenia sprawia, że w tej serii każdy znajdzie kołowrotek spełniający jego indywidualne oczekiwania - od łowców okoni i pstrągów (1000-2500), sandaczy (2500-4000) po wędkarzy łowiących szczupaki (C3000-C5000) i bolenie (specjalistyczne modele 4000MHG / 4000XG o szybkim przełożeniu).
Shimano dąży do doskonałości, którą oferuje nie tylko profesjonalistom, ale także niedzielnym i początkującym wędkarzom. Podstawą udanego połowu jest odpowiednio dobrany kołowrotek oraz
wędka Shimano. Systemy, które zrewolucjonizowały wędkarstwo, doskonała i precyzyjna technologia wykonania, niezniszczalne materiały i tworzywa - to wszystko znajdziesz w bogatej gamie sprzętu Shimano pozwalającego na wędkowanie we wszystkich stylach i na każdym łowisku. Oto nowa generacja kołowrotków Shimano, czyli realizowana jest koncepcja, która radykalnie podnosi jakość nowych wyrobów. Po wprowadzeniu systemów Stress Free i Stargate do naszych topowych produktów, ich najnowsza generacja jest określona po prostu symbolem S. Prędkość oscylacji szpuli została zredukowana do 1/4 prędkości, jaka charakteryzowała poprzednie modele. Tak znaczny spadek wybitnie zmniejsza straty energii kinetycznej linki schodzącej ze szpuli podczas wyrzutu, a to z kolei zapewnia zwiększenie zasięgu rzutu. Nowe
kołowrotki Shimano wyposażone są w otwór umożliwiający bezpośrednie wprowadzenie oleju lub smaru do wewnętrznych mechanizmów przekładniowych. Umożliwia to łatwe utrzymywanie kołowrotka w idealnym stanie technicznym.