Shimano Pitbull PE 4 to mało rozciągliwa, gładka i miękka plecionka PE stworzona ze splotu włókien IZANAS. To nowa plecionka Shimano o unikalnych cechach. Ta plecionka z 4 splotów ma gęstszy rdzeń co w rezultacie sprawia że jest szybko tonąca i zapewnia wędkarzom szereg korzyści. Linka jest cięższa, a zatem mniej podatna na wiatr podczas rzutu i szybciej tonie podczas pierwszego opadu na wodę. Dzięki temu wędkarz szybciej kontroluje przynętę. W fazie nurkowania linka schodzi szybciej niż zwykła plecionka, co ułatwia łowienie, zwłaszcza na lżejszych zestawach przy większych głębokości. Plecionka Shimano Pitbull PE 4 posiada wysoką wytrzymałość i odporność na ścieranie. Plecionka jest splatana w metodzie "VT" włókno jest tkane równomiernie pod wszystkimi kątami, co skutkuje gładszą powierzchnią, zmniejszoną średnicą i zwiększoną odległością rzutu. Ponadto gładka powierzchnia powoduje mniejsze tarcie na przelotkach, minimalizuje hałas i dzięki niskiej rozciągliwości zapewnia zwiększoną czułość.
Shimano dąży do doskonałości, którą oferuje nie tylko profesjonalistom, ale także niedzielnym i początkującym wędkarzom. Podstawą udanego połowu jest odpowiednio dobrany kołowrotek oraz
wędka Shimano. Systemy, które zrewolucjonizowały wędkarstwo, doskonała i precyzyjna technologia wykonania, niezniszczalne materiały i tworzywa - to wszystko znajdziesz w bogatej gamie sprzętu Shimano pozwalającego na wędkowanie we wszystkich stylach i na każdym łowisku. Oto nowa generacja kołowrotków Shimano, czyli realizowana jest koncepcja, która radykalnie podnosi jakość nowych wyrobów. Po wprowadzeniu systemów Stress Free i Stargate do naszych topowych produktów, ich najnowsza generacja jest określona po prostu symbolem S. Prędkość oscylacji szpuli została zredukowana do 1/4 prędkości, jaka charakteryzowała poprzednie modele. Tak znaczny spadek wybitnie zmniejsza straty energii kinetycznej linki schodzącej ze szpuli podczas wyrzutu, a to z kolei zapewnia zwiększenie zasięgu rzutu. Nowe
kołowrotki Shimano wyposażone są w otwór umożliwiający bezpośrednie wprowadzenie oleju lub smaru do wewnętrznych mechanizmów przekładniowych. Umożliwia to łatwe utrzymywanie kołowrotka w idealnym stanie technicznym.