Shimano Dialuna to nowa odsłona specjalistycznego wędziska spinningowego z serii JDM (Japan Domestic Market) które, w zależności od wybranego modelu, sprawdzi się świetnie w kilku konkretnych technikach łowienia drapieżników. Główną myślą projektową, podczas tworzenia tej wędki, było maksymalne wykorzystanie potencjału blanku podczas holu oraz oddawanie maksymalnie dalekich i celnych rzutów.
Nowa Dialuna posiada blank wykorzystujący równocześnie dwie najlepsze technologie Shimano, oparte na oplocie węglowym z taśmy carbonowej Infinity Tape. Są nimi: spiralny oplot węglowy Spiral X Core, zastosowany zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz blanku, oraz krzyżowy oplot wzmacniający Hi-Power, zastosowany jako zewnętrzne wykończenie. W konstrukcji tej, mamy więc do czynienia z trzema warstwami. Pierwszą, wewnętrzną, stanowi lekki oplot spiralny taśmy carbonowej. Druga, to właściwy blank, wykonany z użyciem ograniczonej ilości wysokomodułowych mat węglowych. Trzecia, to spiralny oplot na strukturze blanku, poprowadzony od dolnika, aż po szczytówkę oraz wzmacniająca struktura krzyżowego oplotu węglowego, nałożona na blank jako ostatnia.
Każda z zastosowanych technologii nadaje wędzisku określone właściwości. Dzięki oplotowi Spiral X Core, wędzisko jest nieco szybsze, mniej podatne na skręcanie pod obciążeniem i gaśnie zdecydowanie szybciej po oddaniu rzutu. Sprawia to, że dysponujemy lepszym czuciem, mamy więcej mocy do dyspozycji podczas holu i rzucamy dalej oraz bardziej celnie, ponieważ zgaszona szybko szczytówka nie wpływa na trajektorię lotu przynęty. Oplot Hi-Power X sprawia z kolei, że punkt maksymalnego ugięcia zwiększa się i przesuwa w kierunku ręki wędkarza co powoduje, że wędzisko może zamortyzować większe przeciążenia.
Ponieważ Dialuna to jeden z najlepszych modeli w naszej ofercie, nie mogło zabraknąć w nim klasowego wykończenia. O jakość pracy wędki dbają antysplątaniowe przelotki Fuji SiC K na bardzo lekkich ramkach. Pozwalają one wydobyć pełen potencjał pracy blanku, zarówno podczas oddawania rzutu, jak i holu, poprawiając przy okazji czułość całego wędziska.
Dla technicznych zastosowań, czułość wędziska okazuje się zawsze kluczowym aspektem, w związku z czym postanowiliśmy zastosować w tej serii rezonansowy dolnik Carbon Monocoque. Jest to wykonany z carbonu Ci4+, specjalnie wyprofilowany dolny uchwyt wędziska. Ponieważ jest on pusty w środku, znacznie lepiej niż standardowe dolniki podnosi czułość, potęgując zarówno pracę przynęty, jak i brania ryb. Ultralekki uchwyt kołowrotka wykonany z opatentowanego carbonu Ci4+ sprawia z kolei, że wędzisko łatwiej wyważyć nowoczesnymi, lekkimi kołowrotkami, przy okazji wpływając również, ze względu na swoją sztywność i lekkość, na zwiększone czucie brań. W naszej opinii jest to niezastąpione wędzisko, sprawdzające się podczas łowienia morskich troci, które jak żadne inne, znajduje zastosowanie również podczas łowienia sandaczy, boleni i innych rzecznych gatunków na dużych, nizinnych rzekach takich jak Wisła czy Odra.
Shimano dąży do doskonałości, którą oferuje nie tylko profesjonalistom, ale także niedzielnym i początkującym wędkarzom. Podstawą udanego połowu jest odpowiednio dobrany kołowrotek oraz
wędka Shimano. Systemy, które zrewolucjonizowały wędkarstwo, doskonała i precyzyjna technologia wykonania, niezniszczalne materiały i tworzywa - to wszystko znajdziesz w bogatej gamie sprzętu Shimano pozwalającego na wędkowanie we wszystkich stylach i na każdym łowisku. Oto nowa generacja kołowrotków Shimano, czyli realizowana jest koncepcja, która radykalnie podnosi jakość nowych wyrobów. Po wprowadzeniu systemów Stress Free i Stargate do naszych topowych produktów, ich najnowsza generacja jest określona po prostu symbolem S. Prędkość oscylacji szpuli została zredukowana do 1/4 prędkości, jaka charakteryzowała poprzednie modele. Tak znaczny spadek wybitnie zmniejsza straty energii kinetycznej linki schodzącej ze szpuli podczas wyrzutu, a to z kolei zapewnia zwiększenie zasięgu rzutu. Nowe
kołowrotki Shimano wyposażone są w otwór umożliwiający bezpośrednie wprowadzenie oleju lub smaru do wewnętrznych mechanizmów przekładniowych. Umożliwia to łatwe utrzymywanie kołowrotka w idealnym stanie technicznym.